מדריך מקוצר לאופן הפעולה של מנועי סרבו

מאמר זה פורסם ע"י jimitmos, בקטגוריה עסקים ושירותים, בתאריך .

מאמר זה מדורג 5 כוכבים

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר שתף בגול +

מנועי סרבו מסוגלים לקבל פקודות מחשב אשר יקבעו את זוויות מוט ההולכה. אותות המחשבים מגיעים אל המנועים המשמשים בעיקר לבניית רובוטים, דגמי מטוסים ומכוניות ושינוי שלהם משנה גם את הזווית של המנוע. בניגוד למנוע הרגיל אשר מקבל זרם ואנרגיה ומסתובב בכיוון מסוים קבוע מראש, מנועי הסרבו מורכבים יחד עם תיבת הילוכים ומערכת בקרה ויש להם יכולת ורסטילית מרשימה.



איך נראים מנוע הסרבו?


ניתן לזהות מנועי סרבו על פי הגודל הקטן שלהם. יחד עם זאת, אין לטעות ולהשוות לגודל המזערי יכולת נמוכה. מנועים מהסוג של Futaba S-148 לדוגמא מייצרים לא פחות מ-42 oz/inches של כוח פיתול. זהו נתון מרשים, בעיקר בהקשר של מערכות בקרה מתקדמות הנפוצות כיום בענף התעשייה העולמי.



בקרה, זוויות ומהירות


מנוע סרבו שאינו פועל בשיא העוצמה צורך כמות נמוכה יחסית של חשמל. ברוב המנועים יוצאים שלושה חוטים המשמשים לצורך מתח, GND ושליטה. מלבד האותות הקובעים את זוויות מוט ההולכה, המנועים ניתנים לסיבוב במספר מסוים של מעלות ולא באופן שלם. בנוסף, מהירות הסיבות של מנועי הסרבו תלויה בגודל הזווית בה הוא מופעל. זו הסיבה שתהליכי בקרה ושימוש במנועי סרבו דורשים מיומנות ומקצועיות. זווית גדולה אליה נדרש להגיע המנוע תניב מהירות גבוהה, וההיפך: זווית קטנה תניב מהירות נמוכה. לא תמיד המהירות והזווית הן פונקציה של היעילות ויש לבדוק את הדרישות העומדות מאחורי מערכת ההפעלה.



תפקיד הפוטנציומטר

מאפיין חשוב נוסף של מנועי סרבו הוא בקרה בחוג סגור. הבקרה מתאפשרת על ידי פוטנציומטר שמודד את הזווית בה פועל המנוע. מדידה זו חיונית לצורך הפעלת המנוע ולכן הבקרה מתבצעת בצורה שוטפת וללא קשר לאותות המגיעים מהמחשב.