איפה מפרסמים? בגוגל או בפייסבוק?

מאמר זה פורסם ע"י ortal1988, בקטגוריה אינטרנט ומחשבים, בתאריך .

מאמר זה מדורג 5 כוכבים

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר שתף בגול +

חשוב לפרסם את העסק באינטרנט אך חברות רבות תוהות איפה עדיף לפרסם, במנוע החיפוש גוגל (או מנועי חיפוש אחרים) או במדיה החברתית ובעיקר בפייסבוק. חשוב לתכנן מראש את הפרסום ולשקול היטב בהתאם
לתקציב הפרסום העומדת לרשות המפרסם ובהתאם ליחס בין עלות ותועלת. פרסום באינטרנט בין אם הפרסום מתבצע בגוגל ובים אם אנו בוחרים לפרסם בפייסבוק מאפשר לנו להגיע לחשיפה רחבה, אך יש לבדוק את עלות ה’קליק’ על מודעת הפרסום הממומן שלנו ולבדוק את כדאיות הפרסום, בייחוד בתחומים תחרותיים בהם יש מפרסמים רבים.

הגדרת קהל היעד


כדי להחליט בין פרסום בגוגל לעומת פרסום בפייסבוק חשוב להגדיר את קהל היעד אליו אנו מעוניינים להגיע. מודעת הפרסום שלנו בגוגל תוצג בהתאם לחיפוש/ שאילתה שגולש מבצע במנוע החיפוש והגולש אשר רואה את מודעת הפרסום הממומנת או את האתר המקודם אורגנית בוחר האם להקליק ולגלוש לאתר שלנו. פרסום בפייסבוק פועל באופן שונה ומאפשר להגיע לקהל יעד מפולח ומוגדר היטב לפי קריטריונים כמו אזור גיאוגרפי, מאפיינים אישיים כגון גיל, מין ועוד. פרסום בפייסבוק מאפשר פניה ממוקדת יותר לקהל יעד לפי גיל וכך אם מעוניינים לפרסם מוצר לנוער כדאי לשקול פרסום בפייסבוק עם תמונה מושכת שתופיע רק לעיני בני נוער.

תקציב


לאחר הגדרת תקציב פרסום בגוגל
קל יותר למדוד את היחס בין עלות ותועלת. גוגל מאפשרת לנו לבדוק את עלות הקליק על מודעת הפרסום באמצעות כלים מתקדמים כמו Google Traffic Estimator וכך נוכל להבין האם עלות הקליק משתלמת במידה ומדובר על מוצר או שירות זול שאנו מציעים. חשוב לפנות לחברת פרסום מקצועית שתכין תמהיל פרסום ולא תפרסם בכל אמצעי המדיה כדי לירות לכל הכיוונים אלא תתמקד ותבחן את כדאיות הפרסום בפייסבוק לעומת פרסום בגוגל או פרסום בפורטלים ומקומות אחרים.

יצירת באז ויראלי

פרסום במנוע החיפוש גוגל נעשה באמצעות פרסום מודעות ממומן או קידום אתרים אורגני אך לפייסבוק יתרון מכיוון שניתן להניע את הגולשים להפיץ את הפרסום אותו הם אוהבים בקרב חבריהם וכך זוכה המפרסם לבאז ויראלי ולהפצה בחינם של מודעת הפרסום שלו