תזונה - סכרת

מאמר זה פורסם ע"י cruuz, בקטגוריה רפואה ובריאות, בתאריך .

מאמר זה מדורג 5 כוכבים

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר שתף בגול +

כחלק מהמלחמה במחלת הסכרת יש לעבור לתזונה נכונה ומאוזנת. על חולי הסכרת להתייעץ עם אנשי מקצוע, רופאים ותזונאים, אשר יתאימו לכל אחד, באופן פרטני, את מרכיבי המזון המתאימים להם על פי הצרכים ועל פי העדפות האישיות שלהם. המעבר לתזונה מאוזנת חייבת להפוך לאורח חיים אצל חולי הסכרת על מנת לשפר את מצבם
ולהקטין את האפשרות לסיבוכים עתידיים.


המטרה הראשית בטיפול בתזונה נכונה לחולי סכרת, הסובלים מעודף משקל, היא הפחתה במשקל. (כאשר אדם אוכל מס’ קלוריות עודף למה שהגוף זקוק, קלוריות אלה הופכות לשומן).

לכן חשוב מאוד לתכנן את הארוחות ולאכול מס’ ארוחות קטנות ביום. רצוי להשתמש בצלחת קטנה כדי להקטין את כמות האוכל. רצוי מאוד ללעוס לאט, מה שגורם לתחושת שובע אחרי כמות קטנה יחסית של אוכל.


המטרה השניה - להוריד את רמת השומנים בדם. ע'י תזונה נכונה ובריאה ניתן להפחית את רמת השומן בדם ללא צורך בנטילת תרופות. במידה ורמת השומן בדם אינה יורדת כתוצאה מאכילה בריאה, יש להיוועץ עם רופא האם כדאי לקחת גם תרופות להורדת רמת השומן בדם.


מטרה נוספת היא לשמר את לחץ הדם ברמה תקינה.


מומלץ לחולי הסכרת לעבור למאכלים דלי שומן כגון עוף, דגים ובשר רזה. עדיף לוותר על טיגון מאכלים ולעבור למאכלים צלויים, יש לוותר, או להפחית משמעותית, חמאה, אגוזים, רטבים שמנים וכמובן מתוקים למינהם.


רצוי מאוד לשלב במזון סיבים תזונתיים ולעבור לקמח מלא, דגנים מלאים, קטניות, אורז מלא, ירקות חיים ומבושלים. תפקידם של הסיבים הוא להוריד את רמת הכולסטרול, לשחרר עצירות ולהאט את פעולת הפחמימות בגוף.


חשוב מאוד להפחית את כמות המלח במאכלים, את כמות הסוכר ואת כמות האלכוהול.



כמו בכל דיאטה, יש לערוך את השינויים באופן הדרגתי, כדי להסתגל לתזונה החדשה ולא לעשות שינוי חד ופתאומי בהרגלי התזונה, מה שיכול לפגום בתהליך הדיאטה עד כדי הפסקתה.