עיצוב חנות וירטואלית

מאמר זה פורסם ע"י elichairubin, בקטגוריה אינטרנט ומחשבים, בתאריך .

מאמר זה מדורג 5 כוכבים

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר שתף בגול +

כאשר בונים חנות וירטואלית, אחד הדברים החשובים שיש לבצע במקצועיות הוא עיצוב החנות. כציבור לקוחות אנו אולי מודעים פחות להשפעתו החזקה של העיצוב עלינו ועל החלטותינו, אך בעולם הפרסום יודעים היטב מהי ההשפעה של העיצוב ומרכיביו השונים ובהחלט מהי משמעותה של ההשפעה הזו על עולם השיווק והמכירות. עיצוב נכון מורכב מקומפוזיציה הרמונית של צורות וצבעים המשולבים בתכנים אותם הם אמורים לייצג ולבטא. במאמר זה נבחן את השפעת הצבע על המכירות.


חנות וירטואלית מעוצבת נכון

למעשה, אין באמת עיצוב נכון. יש עיצוב מתאים, יש עיצוב מרשים, יש עיצוב שמעביר מסר וכך הלאה. כאשר אנו מעוניינים לעצב את החנות הווירטואלית שלנו נכון, אנו מתכוונים למעשה לעצב אותה כך שתמלא את ייעודה ותמכור עבורנו את המוצרים שלנו. מעצב מקצועי ומוכשר ידע להתאים צבעים מתאימים לאופי החנות, ולמסר שאנו רוצים להעביר.


אז איך צבעים משפיעים עלינו?

- קבוצת האדומים שכוללת את האדום, בורדו, ורוד חום ועוד, מעוררת בנו תחושה של נמרצות ורגשיות. - קבוצת הכחולים שכוללת את הכחול, סגול, תכלת, טורקיז ועוד, ומעוררת בנו תחושת רוגע ושיקול דעת. שילוב מתוחכם של טקסט עם מסר שכתוב בצבע הנכון, יגרום לנו להגיב בצורה אינסטינקטיבית. לדוגמא - טקסט מעניין שרשום בצבע אדום יעודד אותנו ללחוץ על כפתור אישור הקניה ביתר קלות מאשר אילו היה רשום בצבע צהוב . לעומת זאת, טקסט רשום בצבע כחול, נתפס אצל הלקוח כמסר שמשדר יציבות ומקצועיות וישכנע אותו לקנות אתהמוצר משיקול שונה לחלוטין. הכל תלוי כמובן גם באופיו של הלקוח.


דוגמת חנות וירטואלית

מאחורי כל חנות וירטואלית מצליחה עומד מעצב מוכשר

אין ספק שמעצב מקצועי היודע את מלאכתו, למד לעומק את נושא הצבעים והשפעתם על המוח האנושי, ומנצל את הנושא כדי לקדם את מכירות החנות הווירטואלית אותה הוא בונה. השימוש בצבעים נעשה באופנים שונים. לא מדובר רק בשילוב בין צבע לטקסט, אלא בצבעי הרקע של דפי האתר, הצבע השליט בדף הבית, התאמת הצבעים הכללית בין כל המרכיבים השונים כך שתהיה הרמונית לעין המתבונן ועוד. מובן שאופי המוצר הנמכר בחנות הווירטואלית גם הוא מכתיב באיזה צבעים יעשה המעצב שימוש, וכך גם לגבי המסר שבעל האתר מעונין להעביר ללקוח.


לסיכום

כאשר מקימים חנות וירטואלית, כדאי להשקיע במעצב מקצועי ומוכשר. ההשקעה הזו תחזור אליכם ותגדל עשרות מונים בדמות של מכירות מוצלחות והרבה לקוחות מרוצים.